Hermès: Exkluzivní výrobky od posla bohů (2. část)
V prvním díle článku o rodinné firmě Hermès jsme se dozvěděli o počátcích podnikání této společnosti až po nástup čtvrté generace rodiny. Firma, která začínala jako výrobce koňských postrojů, rozšířila do poloviny 20. století svůj sortiment na kabelky, šátky či parfémy.
V roce 1956 vznikla fotografie, která měla vliv na rodinný podnik i celý svět módy jako málokterá. Když byla na obálce časopisu Life Magazine zveřejněna fotografie Grace Kelly, herečky a později monacké princezny, jak zakrývá svoje těhotenství kabelkou Sac à dépêches, stala se tato kabelka ikonickou pro celý módní průmysl. Díky vysoké poptávce po této kabelce byla dokonce přejmenována na Kelly a stala se tak tím nejluxusnějším zbožím, které lze i v dnešní době v oděvním průmyslu vlastnit.
Již pátá generace nastoupila do vedení společnosti, když Jean Louis Dumas obsadil v roce 1878 pozici výkonného ředitele v rodinné firmě Hermès. Toto období bylo provázeno sníženými prodeji, protože do popředí zájmu se dostaly umělé materiály a typická kůže byla zatlačena do pozadí. Obrat přišel další dekádu, když rodinný podnik začal vyrábět svojí druhou nejznámější kabelku tzv. Birkinku, která byla pojmenovaná po britské herečce Jane Birkin. Jean Louis Dumas byl ve vedení podniku téměř 30 let a platil za uznávanou autoritu na poli módy. Od roku 1989 spolupracoval s Patrickem Thomasem, který ho v roce 2006 nahradil ve funkci výkonného ředitele. Byl prvním nejvyšším představitelem, který nebyl členem rodinného klanu. Jean Louis Dumas zemřel v roce 2010 po dlouhé nemoci. Ovšem rodinná tradice ve vedení firmy nezanikla a v roce 2012 byl do vedení rodinného podniku zvolen Axel Dumas, syn Jean Louis Dumase. Axel je šestou generací v nejvyšším managementu firmy dodnes.
Módní ikonická značka Hermès potvrzuje svoji exkluzivitu nejen cenou retailových výrobků, jež dosahuje tisíců dolarů za kus, ale také pořadníkem a vybíráním zákazníků, kterým bude umožněna koupě produktů značky Hermès. Tato rodinná společnost potvrzuje přednosti rodinného podnikání, které může trvat i šest a více generací.