Louis Vuitton: Luxusní zavazadla do celého světa (2. část)
1. část článku o Louisi Vuittonovi naleznete zde: Louis Vuitton: Luxusní zavazadla do celého světa (1. část)
Louis Vuitton pokračoval vytrvale ve své práci. Poslední třetina 19. století přála novým objevům v průmyslu a dopravě, proto si stále více lidé mohlo dovolit užívat si více volného času, a to například cestováním. V roce 1888 tak vznikla cestovní kolekce Damier, jejíž hlavní doménou byl vzor hnědé kostky, jež je ikonickým designem značky dodnes. Od roku 1890 začal obsah Vuittonových zavazadel chránit číselný zámek, který se také dodnes používá téměř beze změny. Bohužel v roce 1892 ve svých 70 letech Louis Vuitton, zakladatel značky, zemřel.
Podnik převzal jeho syn George Vuitton. Ten se od začátku snažil, aby byla rodinná firma celosvětovou společností, proto již v roce 1896 odcestoval do USA, aby představil svoje produkty. Na začátku 20. století firma představila svůj další ikonický produkt – „Steamer Bag“, jež je v nabídce firmy dodnes. Skutečnost, že byl ve své době podnik Louis Vuitton jedním z největších výrobců zavazadel dokládalo otevření největšího obchodu na světě na Champs-Elysees v roce 1913. Ještě na počátku první světové války byly otevřeny obchody po celém světě, konkrétně v New Yorku, Bombaji, Washingtonu, Alexandrii nebo Buenos Aires.
I přes to, že první světová válka omezila prodeje zavazadel pro cestování, rodinná firma Louis Vuitton nezkrachovala. Společnost po zlatých dvacátých letech 20. století představila po roce 1930 menší zavazadlo tzv. „Speedy style“, což vlastně byla jedna z prvních kabelek, tak jak je známe dnes a znamenala jeden ze zásadních momentů v historii značky. Hospodářskou krizi firma přečkala i díky prodeji hraček, které se prodávaly lépe než drahá cestovní zavazadla. George Vuitton zemřel v roce 1936. Jeho zásluhou se značka Louis Vuitton dostala do celého světa. Po jeho odchodu nastupil do vedení firmy jeho syn Gaston-Louis Vuitton, zástupce třetí generace rodinného podnikání.
Málokterá firma s dlouho tradicí se vyhne za svojí historii kontroverzím. Výjimkou není ani rodinný podnik Louis Vuitton. Podle publicistky Stephanie Bonvicini spolupracovali někteří členové za druhé světové války s tzv. loutkovou vládou, která byla dosazená nacistickým Německem. Mělo se jednat zejména o spojení s Philippem Pétainem, což mělo přinést společnosti další zisky, a to například ze zakázek na výrobu bust Philippa Pétaina.
Po druhé světové válce se firma snažila zlepšit své jméno i postavení na trhu. Povedlo se jí to i díky reklamě, ve které se objevovaly osobnosti jako Madlen Dietrich. V té době společnost vedl již zmíněný Gaston, který byl nejen pokračovatelem v rodinné firmě, ale také vášnivým sběratelem kufrů, přičemž jeho sbírka měla obsahovat až 175 kusů. V padesátých letech se ustálilo ikonické označení tzv. monogram Canvas firmy LV s květinovým vzorem, který zdobí produkty Louise Vuittona dodnes.
V šedesátých letech opoustil vedení firmy Gaston-Louis Vuitton a předal otěže rodinného podniku svým třem synům. Ti dále rozšířili obchodní působení firmy, když otevřeli další desítky obchodů po celém světě. V sedmdesátých letech pronikla firma na trh do Japonska a na začátku osmdesátých let do Jižní Koree a na Taiwan. Firma dále pokračovala do Číny, jejíž trh nyní tvoří jedno z největších odbytišť.
V prvním díle článku zmíněný rok 1987 byl pro rodinný podnik Louis Vuitton klíčový, protože se stala členem skupiny luxusních značek a jejich zboží. Znamenalo to ovšem i konec přímého rodinného vedení a vlastnictví. Nicméně tváří rodinné tradice je Patrick Vuitton, vnuk Gastona-Louise Vuittona a představitel páté generace. Patrick působí jako designér.
Dodnes jsou produkty značky Louis Vuitton vyráběny ručně, což zaručuje jejich mnohaletou životnost. Tržby společnosti se počítají v řádech miliard dolarů. Ovšem všechna tato fakta by nebyla skutečností, kdyby si před více než 160 lety neusmyslel mladý chlapec z francouzského venkova, že vybuduje vynikající firmu, která bude vyrábět prvotřídní zavazadla.